שלום וברכה!

קדומים – חלוץ ההתיישבות היהודית בשומרון. סמל לחלוציות, דבקות בארץ, ערכים, אמונה ומימוש חזון הנביאים.

אנו נמצאים בחבל ארץ בו הילכו אבות ואימהות אומתנו, בו פעלו מלכי ישראל ובו קראו נביאי ישראל את נבואות הנצח שלהם המתגשמות בדורנו, דור הגאולה. 

עוֹד תִּטְּעִי כְרָמִים בְּהָרֵי שֹׁמְרוֹן נָטְעוּ נֹטְעִים וְחִלֵּלוּ (ירמיהו לא, ד)

חבל ארץ עם שורשים עמוקים, הווה צומח ועתיד מבטיח.

אתר המועצה מנגיש עבורכם מידע ונתונים מקיפים על המועצה והיישוב ומאפשר קבלת שירות מקצועי, יעיל ונגיש מכל מחלקות המועצה.

המועצה הציבה את השירות לתושב כיעד אסטרטגי, והשקת האתר החדש הינו חלק ממהפכת השירות שאנו מבצעים. שרות נגיש מהווה נדבך חשוב לאיכות חיינו בישוב.

מנהלי המועצה, עובדיה ואנוכי לרשותכם לכל דבר ועניין.

שלכם,

חננאל דורני

חזון ראש המועצה:

ההתיישבות הישראלית ביהודה ושומרון מונה כיום קרוב לחצי מיליון תושבים שגרים בכ-150 יישובים. כאשר אנו שומעים את סיפוריהם של ותיקי ההתיישבות, רבים מהם תושבי קדומים, הרי שלצד תיאור הקשיים שעמדו בפניהם בעת הקמת הישובים, אנו בעיקר שומעים מסר של חזון ואמונה בצדקת הדרך. אותה אמונה שבזכותה אנו יושבים כאן היום, בשקט ובבטחה ומיישבים את יהודה, שומרון ובקעת הירדן במאות אלפי ישראלים. לקראת שנת ה-80 למדינת ישראל, ולאחר יותר מחמישים שנות התיישבות, אנו מישירים מבט לעבר עתיד האזור בשני מישורים עיקריים: חזון המיליון והחלת הריבונות.

מבחינה מדינית, אנו נמצאים כיום במצב שהוא בלתי הפיך. הזיית שתי המדינות נגוזה. גם אלה שהאמינו בה ביתר שאת והתוו לה את הדרך מודים בעובדה שאין סיכוי לחזור לגבולות שלפני מלחמת ששת הימים. קבענו עובדות בשטח, הובלנו למצב שאינו ניתן לשינוי והקדמנו בשני צעדים את אלו שרוצים לחתוך את ארץ ישראל לשני חלקים. כפועל יוצא מכך, הדרך לקבוע את יתדותינו ולחזק את אחיזתנו בארץ בצורה שאינה משתמעת לשני פנים היא חזון המיליון של מועצת יש"ע. כשאנו מפנים את מבטנו להמשך הדרך של ההתיישבות הישראלית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן, אנו מבינים כי אנו צריכים להמשיך ולהתיישב בכל חבלי ארץ ישראל. זוהי הציונות האמיתית של דורנו.

המישור השני בו אנו פועלים לקראת השנים הבאות הוא: החלת הריבונות על ההתיישבות הישראלית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. החלת הריבונות היא תהליך מתבקש כלפי חצי מיליון התושבים באזור, אשר משלמים מיסים, מצביעים בבחירות ומשרתים בצבא או בשרות לאומי ושותפים מלאים במרקם החיים הישראלים. מעבר ל"נירמול" החיים ביהודה, שומרון ובקעת הירדן שמעניקה הריבונות, הרי שיש בהכרזתה אמירה ברורה של מימוש מדיניות ממשלת ישראל ורצון רוב העם – יהודה, שומרון ובקעת הירדן הינם חלק בלתי נפרד מארץ ישראל. חזרנו ועלינו אל ההר כדי להישאר כאן לנצח, להמשיך להפריח את האדמה שחיכתה לנו שנים כה רבות.

חלוצי ההתיישבות היהודית ביהודה ובשומרון עשו היסטוריה ושינו את פנייה של מדינת ישראל. תפקידנו להמשיך בדרכם, לפתח את קדומים ואת ההתיישבות כולה ולהביא לביסוס משמעותי של אחיזת ישראל בארצו.