חזון חינוכי – מועצה מקומית קדומים

מערכת החינוך בקדומים תעניק חינוך דתי ציוני, היונק מהשורשים העמוקים והאיתנים של עם ישראל, תחנך לאהבת התורה, עם ישראל וארץ ישראל ותשאף להכנת התלמיד לחיים כאדם מאמין.

מערכת החינוך בקדומים תיתן מענה להיבטים תורניים – ערכיים, היבטים רגשיים - חברתיים והיבטים לימודיים. תחתור למיצוי היכולות הקוגניטיביות והרגשיות של התלמיד, תוך מתן דגש לערך העצמי של התלמיד ולהעצמתו בתחומי הכוח שלו, כמו גם, שימת דגש על יחסים בין התלמידים לבין עצמם ובין התלמידים למורים ולשיתוף פעולה ויחסי גומלין עם ההורים.

מערכת החינוך היישובית שואפת למצוינות בהוראה ולהעצמת המורים כמנהיגים ומובילי דרך מרכזיים בכל תהליך חינוכי.

כלל מוסדות החינוך בקהילת קדומים יפעלו בהרמוניה תחת חזון משותף ובשותפות חינוכית עם כלל הקהילה, לטובת תלמידי קדומים.

רשות בניסוי -מעבדת אוטונומיה פיתוח מענים חינוכיים מגוונים העונים לצרכי היחיד בקהילת קדומים באמצעות שותפויות ומרחבי חינוך גמישים קדומים הינה רשות המשתתפת בתכנית רשות בניסוי, מעבדת אוטונומיה, של אגף מחקר ופיתוח במשרד החינוך.

מהי "רשות בניסוי" רשות בניסוי - מעבדת אוטונומיה היא תכנית ייחודית של אגף מחקר ופיתוח במשרד החינוך. במסגרת התכנית אנשי רשות, אנשי מטה ואנשי השטח החינוכי בונים ביחד מודלים שמטרתם לקדם את מערכת החינוך תוך בחינה של מערך היחסים והסמכויות בין המטה, המחוז, הרשויות המקומיות ומוסדות החינוך. 

למעבדת האוטונומיה נבחרו עשר רשויות בלבד מכל הארץ. כל אחת מהן, היא למעשה זירת התנסות עבור רעיונות ומודלים שמפתחות הרשויות במעבדה, במטרה לאפשר למשרד החינוך להבין טוב יותר האם ובאיזה אופן אוטונומיה היא אמצעי בעל השפעה שעשוי להביא לתוצאות פדגוגיות טובות יותר במוסדות החינוך.

ומהנעשה בקדומים הרעיון המרכזי שהגדיר צוות ההיגוי של התכנית בקדומים הוא הרחבת את אפשרויות הלמידה וההתנסות של התלמיד באמצעות ריבוי וגיוון מרחבי למידה בכל היישוב ויצירת שותפויות בתוך המסגרות עצמן, בין מסגרות חינוכיות שונות, ובין המסגרות השונות לקהילה.

התהליך יתחיל באמצעות הרחבת זירות הלמידה ויצירת שותפויות ברמת הצוותים החינוכיים, שיהוו כר ליצירת מענים רחבים ומגוונים יותר לתלמידים. איך זה יראה בסוף? יהיו לנו יותר מענים לצרכי התלמידים. איך. אילו בדיוק? אנחנו עוד לא יודעים. ייחודו של התהליך בכך שאנו מאמינים שמחוללי השינוי הם הצוותים החינוכיים. בתכנית זו אנו מאפשרים את למידת הצוות, מרחיבים את השותפות בין הצוותים, ומזמינים את הצוותים החינוכיים ללמוד, לחלום ולפתח את המרחבים והשותפויות שיתנו את המענה לצרכי התלמידים.

בשנה"ל תשע"ט הגדרנו את הרעיון המרכזי, המהווה את המגדלור והמסגרת לתהליך.

בשנה"ל תש"פ מתקיימות זירות הלמידה וההתפתחות של הצוותים החינוכיים.

במהלך שנה"ל תשפ"א והלאה ניתן מקום להתנסות במרחבי למידה ובשותפויות החדשות שיבנו הצוותים על סמך מה שחוו, למדו ופיתחו בשנת תש"פ, יחד עם המשך למידה, מחקר ופיתוח. אנו מאמינים כי מרחבים ושותפויות אלו יתנו מענה מיטבי לצרכי התלמידים בקהילת קדומים.